• Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона
могла б знайти розрадувнаслідок своїх розчарувань і невдач.
• Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх
невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
• Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини.
Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються
безглуздими.
• Залишайте дитину одну і дозволяйте їйсамій займатися своїми справами.
Надлишок опіки може обмежити творчість.
• Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково
засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї
поряд з іншими ідеями та їх носіями.
• Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина,
енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у
самовираженні.
• Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається
сама в процесі незрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже
свій творчий імпульс.
• Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти
однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має
навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.
• Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка
не має виходити за межі пристойного.
• Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших
спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.
Немає коментарів:
Дописати коментар