середа, 26 квітня 2017 р.

Поради учням щодо складання державної підсумкової атестації

До складання
ü Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть зі столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.

ü Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації (ДПА) на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).
ü Під час підготовки до ДПА з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати — ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.
ü Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня — решту питань, четвертого — повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
ü Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.
ü Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
ü Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.
ü Пам’ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.
ü Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.
ü Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна.
ü Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
ü Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.
ü Не забудьте прийти на консультацію.
ü Відпочиньте за два-три дні до ДПА.
ü Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
ü Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.
ü Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.
ü Прийдіть на ДПА завчасно.
ü Під час складання
Усної ДПА:
         візьміть білет, назвіть його номер;
         сядьте на місце, заспокойтеся;
         прочитайте завдання;
         зосередьтесь і спробуйте зрозуміти зміст завдань;
         складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми;
         готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;
         пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, — це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді;
         починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;
         висловлюйтеся логічно;
         супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей;
         тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але неголосно;
         намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5–7 хвилин;
         не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;
         не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповідати на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми;
         не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
Письмової ДПА:
         не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
         почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!;
         не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим.
         Будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.
         Сконцентруйтеся після організаційних моментів — для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання.
         Прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.
         Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.
         Думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх відразу.
         Перевірте виконане завдання.
         Прислухайтеся до своєї інтуїції.
ü Після складанння
         Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
         Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
         Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до ДПА з іншого навчального предмета.

         Під час підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.

Немає коментарів:

Дописати коментар